- انجام بازدیدهای میدانی با هدف شناسایی مشکلات، نیازها، ضعفها و معضلات ترافیکی، ایمنی و طرح هندسی
- انجام مطالعات فرامنطقهای و خاص در حوزه ساماندهی ترافیکی، عارضهسنجی، ایمنی و طرح هندسی و تدوین نقطه نظرات تخصصی
- ارائه اولویتبندی پروژههای مطالعاتی موردنیاز
- برگزاری جلسات تخصصی با واحدها، سازمانها و ارگانهای مرتبط و بررسی اسناد فرادست و مطالعات پیشین به منظور شناخت ابعاد مختلف لیست تهیه شده از پروژههای مطالعاتی موردنیاز
عامل چهارم در پروژههای حملونقل و ترافیک مناطق پهنه ۲ شهر تهران
- بررسی اولویت مطالعات
- چراغدار کردن میدان صنعت
- بررسی اولویت مطالعات
- بررسی مطالعات مشاوران
- بازنگری ملاک عمل ساماندهی تردد عابرپیاده
- انتقال مدل کلان از امی به ویزوم
- بررسی عملکرد پل عابر رجایی – مرشدی و امکان احداث ایستگاه استقرار جایگاه گشت پلیس
- چراغدار کردن تقاطع نیکنام
- دسترسی بازار کیمیا
- دسترسی خیابان مهام به بزرگراه بابایی
- میدانهای سپاه و سبلان
- بررسی زماندار کردن رمپ ورودی به نواب
توضیحات
باتوجهبه این که در ایران اغلب پروژهها با نظام ۳ عاملی (کارفرما، مشاور و پیمانکار) اجرا میشوند، در این نظام، به طور معمول وظیفه هماهنگی و مدیریت امور با کارفرما میباشد اما به دلیل گستردگی فعالیتها و وظایف کارفرما، این اقدامات به صورت صحیح انجام نمیشود و بیشتر پروژهها با تأخیر در زمان و افزایش هزینهها مواجه است. جهت تعدیل این مشکل نظام ۴عاملی که مدیریت پروژه به عنوان عامل چهارم به ۳ عامل دیگر افزوده شده در سال ۱۳۷۸ از طرف سازمان مدیریت و برنامهریزی پیشنهاد شد. در حوزه حملونقل نیز در سال ۱۴۰۱پروژهای تحت عنوان نظارت عامل چهارم توسط سازمان حملونقل و ترافیک شهر تهران در این زمینه تعریف شد.
- کارفرما: سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران
- تاریخ انجام پروژه: ۱۴۰۱
- وبسایت کارفرما: https://trafficorg.tehran.ir/